Uppdatering....

Hej där =)
Fått lite kommentarer här i bloggen så jag tänkte passa på att uppdatera lite mer här då flera inte har blogg ;-)

Bilen är hemma igen, dock inte lagad =(.... På våran bilmodell Wolksvagen Passat finns ett problem med just styrenheten som skickar felkoder som säger att ABS'en är sönder men i själva verket är det hela styrenheten som är skrot... En ny kostar ca 15000 (vilket inte ens verkstan tycker det är värt)... Så just nu letas det efter en begagnad för kanske 7000 istället, men före oss i kön står två bilar till på samma verkstad med samma problem (hur många finns det i hela landet då?!).... Känns lite hopplöst, men det är ett tag kvar till bilen ska besiktas så vi har några veckor på oss att leta innan vi får bita i det sura äpplet =(....
Vi känner oss beroende av att ha två bilar då både jag och Johan har mimst två mil till jobb/skola... Ibland går det ju att lösa genom att Johan kanske tar latbilen hem eller att jag tar bussen men inte alltid... Men det löser sig nog till slut ;-)

Just nu händer mycket runt om kring oss och det är kul men tar ett tag att landa i ;-)... Helgen försvann jätte fort (som vanligt just nu)... Och vi fick en mindre trevlig söndag då Teo klämde ett finger i dörren efter att Hugo och Oliver hade haft lite bråttom ut =(.... Det blev undersökning och röntgen men det hade klarat sig bra ändå.. Det är blått och svullet men inte brutet... Man lider verkligen med sina barn när de har såå ont!!!!

Idag är det måndag, ny vecka, nya möjligheter och massa pluggande!!!!!!




Kommentarer
Postat av: Fia

Usch då :-( Bilar är suveräna, men de kan kosta så mycket pengar...extra trist när man verkligen är beroende av att ha en bil eller två.



Hoppas att ni får bilen fixad fort, till en billigare peng - annars får jag se till att vinna ett par miljoner på lotto så köper jag en ny bil till er :-)

2010-10-11 @ 09:55:39
URL: http://www.dulcisvita.se/bubbel
Postat av: Fia

Nämen - jag vann ju på lotto i lördags! Visserligen bara 160 kr, men nästa gång tar jag ett par nollor till :-D

2010-10-11 @ 20:36:13
URL: http://www.dulcisvita.se/bubbel
Postat av: Fia

Nämen - jag vann ju på lotto i lördags! Visserligen bara 160 kr, men nästa gång tar jag ett par nollor till :-D

2010-10-11 @ 20:54:16
URL: http://www.dulcisvita.se/bubbel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback