Teo pratar inte....

Det är väll egentligen inte hela sanningen  för visst pratar Teo, men det är hans egna språk. Inte många som förstår vad han faktiskt säger...
Teo har visserligen varit sen med det mesta så vi har mest väntat ut honom. Men nu kände jag att nu måste vi hjälpa honom.

Har prata med dagis och de kommer ta in en logoped dit som ska hjälpa dem i gruppen att uppmuntra barnen till att prata. Sen ringde jag till logoped motttagningen som skrev en remiss så han ska få komma dit så ha får träffa dem. De ville även att jag skulle prata med BVC ang. en eventuell hörselkontroll för att se att det inte är något sånt som spökar...

Ringde idag till vårat helt underbara BVC och de var helt underbart gulliga och tillmötesgående som vanligt och fixar en remiss även till det!!! Så glad att jag  bytte BVC för mer hjälp och engagemang går inte att få!!!

Så en bra start på dagen!! Känns skönt att vara inne i karusellen och att Teo kommer få den hjälp han behöver nu! Har enbart bra erfarenheter från Hugos logoped så jag tror detta kommer bli jätte bra!!

Nu tillbaka till Matteböckerna!!


Kommentarer
Postat av: M i z c a

Måste man ha remiss till sånt för ett "nytt" barn.. ? Jag tänkte på att Hugo har ju träffat en, kan hon inte bara skriva in Teo också och "ta över" Hugos plats när han inte behöver gå där längre?

2010-10-28 @ 13:30:38
URL: http://www.mizca.se
Postat av: M i z c a

Så irriterande, för det hade ju vart så mkt enklare eftersom ni redan är "kända" där ...

2010-10-28 @ 14:44:55
URL: http://www.mizca.se
Postat av: Fia

Det är så skönt när folk lyssnar och hjälper till istället för att bara sätta käppar i hjulet för en! Det finns alldeles för många inom sjukvården (och säkert andra ställen) som bara tycker att man överdriver... Härligt att Teo får hjälp!

2010-10-28 @ 20:58:52
URL: http://www.dulcisvita.se/bubbel
Postat av: Jenny i mammagruppen

Kände igen det där lite, Anton pratar inte heller så mycket som Emil gjorde, och i våras på samtalet med fröken sa dom att han blivit lite arg och börjat slåss när han inte blir förstådd eller så.



Jga gick vidare med detta för jag kände att något var fel. Talpedagog och allt har vi fått prata med.



En remiss till borås för ett hörseltest där vi var i tisdags.. det visade sig att anledningen till att han pratar lite sämre är att han hör allt som om han vore under vatten...!

Och har så gjort kanske något år...



Han hade fullt med vätska i båda öronen, blev inte godkänd på hörseltestet. Hon testade tom om två gånger men det var helt stumt på båda sidor.



Så det känns mkt bättre nu, nu vet vi varför. Men tråkigt att han antagligen gått med det ett tag och därför inte kommmit lika långt i talet som han hade gjort annars.

Men vid jul ska dom troligen sätta in rör i båda öronen.



Vi får ta o ses snart. Har just nu rätt mkt men jag lovar att höra av mig. Tänker på er ofta!!



Kramar

2010-11-05 @ 18:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback