Min son, snickaren =)

En tid nu har de haft törnrosa tema på Hugos dagis-avdelning. De har övat törnrosa teater, pratat mycket om prinsar och prinsessor och kollat på filmen såklart ;-)

Idag va det dags för att avsluta temat och då skulle de ha en törnrosa fest på dagis. De fick då komma utklädda om de ville till något som tillhör törnrosa temat. Jag antog helt enkelt att Hugo skulle va kung/prins,  så igår efter jag hämtat honom på dagis tänkte jag att vi skulle fixa iordning kläderna inför idag.

Frågar Hugo vad han vill klä ut sig till (han är väldigt insatt i törnrosa temat och pratar om det jämt)
-Jag och Nils ska va snickare! säger Hugo bestämt
Och jag försöker på alla sätt det går att få Hugo att ändra sig och att Nils mamma säkert sagt samma sak och då kanske Hugo blir ensam snickare och att alla andra barn kommer va prinsar & prinsessor. Men det gör inte honom något, han är envisare än mig så han går till dagis i snickar kläder *s*

Väl på dagis möter Hugo Nils på en gång i likadana snickarbyxor! Lyckan va total för Hugo och de två snickarna hade bråttom att sätta igång och bygga slottet till alla andra barn som va utklädda till:
PRINSAR & PRINSESSOR!!

Kommentarer
Postat av: Erika

hehe roligt. På cassandras dagis hade dom sagofest och man fick komma utkläd idag. så hon var en prinsessa. men det fanns även fjärilar, älvor, spindelmannen, riddare mm. Roligt :-)

2009-05-07 @ 13:23:53
URL: http://zetikas.blogspot.com
Postat av: Fia

Så gulligt! Det är roligt med envisa barn (fast besvärligt ibland) och jag antar att han stortrivdes som snickare. Han har ju rätt; om det inte fanns snickare, vart skulle då alla prinsar och prinsessor ta vägen utan ett slott? :D



Kramelikram

2009-05-08 @ 07:31:49
URL: http://www.fundilerar.be/tegeback

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback