Ibland blir man sugen....

Här hemma med vårat hus, där vi bor och grannar och våra fantastiska vänner så älskar jag att bo här i Björketorp =). Huset kommer bli jätte bra när det är klart, vi har underbara vänner, vi trivs med att bo avskilt som vi gör från byn. Men vi har ju ändå nära till de flesta ställen.

Men.....
......ibland blir man väldigt sugen på att flytta. Blir så J*vla irriterad på det här "by-syndromet" där folk vet allt och pratar bakom ryggen, det viskas o håller på men ingen säger något. Och sen det här "hon sa att du hade sagt att hon sa det där i förrgår".. Det är liksom patetiskt och jag avskyr det *blääää*...

Lite arg idag och behövde avreagera mig lite. Ni som känner er träffade, ta åt er. Säg vad ni har för problem istället. Ni är fåniga om ni tror att ingen märker ert skitsnack *s*

Så ja, nu känns det genast mycket bättre ;-)
Passar på att skryta lite oxå, VV igår och nu visade vågen på minus... 9 kilo ner samanlagt nu *weeeiiii*

Nu får man ut och njuta av det fina vädret en stund =)

Kommentarer
Postat av: Marica Rödebäck

Jag förstår vad du menar och gillar inte heller skitsnack men jag har ärligt talat inte direkt märkt av någonting men sedan är det ju skillnad på oss eftersom du har barn och befinner dig mer nere i "skiten" om man får uttrycka sig så.. Jag sitter ju mest här uppe i skogen och träffar inte folket där nere. Men har ju hört dig berätta och det är sjukt hur folk beter sig.

Förstår att du är upprörd.



Och du, jag är superglad för hur bra det går för dig på VV, jag är Stolt som en tupp!

Du är superduktig.

2009-05-13 @ 14:03:21
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: ida

Grattis! 9 kilo är ju jättebra!



ja det hade vart jätteskojj med en tjejkväll.



Hur mår alla i familjen då?



kram kram

2009-05-13 @ 15:30:38
URL: http://smastadsflikka.blogg.se/
Postat av: Kim

Det där känner jag såväl igen! Är själv uppvuxen i en by med 2000 invånare och där spred sig skitsnacket och skvallret fortare än vinden. Ibland är det härligt att få bo i en större stad där anonymiteten är större och folk är i allmänhet lite mer upptagna med sina egna liv. ;)

2009-05-14 @ 00:44:41
URL: http://kimmelim.blogg.se/
Postat av: Malin

Eftersom jag umgås minimalt med invånarna här i byn hör jag aldrig vad som sägs... Kanske lika så skönt det, vem vet vad som snackas om vår familj...



Men det känns lite ensamt emellanåt :-(

2009-05-14 @ 09:21:29
URL: http://femifamiljen.bloggagratis.se
Postat av: Fia

Yey, så duktig du är!!!



Ja, sånt där skitsnack är inte alls kul - i såna lägen är jag glad att jag bor i en stooor stad där man passerar förbi relativt obemärkt. Men den stora staden har sina nackdelar oxå...

Kram!

2009-05-15 @ 07:15:00
URL: http://www.fundilerar.be/tegeback
Postat av: Emma

hej!! gud vad skönt att någon mer blir irriterad på detta jävla "by-syndrom". jag hatar det och det var så himla skönt att slippa det i sthlm. Nu när man kommer hem hade jag nästan helt kopplat bort det men man blir snabbt påmind igen. Nu blir jag mer än avundsjuk, skulle oxå behöva gå ner dom kilorna och lite till=) måste få höra vem som snackat för jag blir ju så nyfiken, fast det kan vi ta en annan gång!! kram

2009-05-15 @ 11:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback