Jobba =)


Det är med lite skräckblandad förtjusning som jag skriver detta inlägg. Som jag meddelat tidigare har ju Johan blivit av med jobbet då hans jobb (som så många andra) drabbats av finanskrisen. För vår ekonomis skull och för barnens skull resonerade vi som så att det bästa vore att nu jag går tillbaka till jobbet och Johan får spendera tid med våra tre busungar ;-).

Det ska bli jätte skönt att komma tillbaka till "verkligheten", få vara människa igen, kunna äta en lunch ifred, jag har ju gått hemma i över två år nu....
MEN hur ska jag klara av att släppa kontrollen över barnen, inte kunna följa med till BVC, lämna Hugo på dagis, åka på Föräldragrupp och åka till Öppna Förskolan som öppnat i byn. Kommer sakna barnen otroligt mycket när man kommer va borta sååå mycket. Jag kommer behöva åka halv åtta varje dag och inte va hemma innan halv sex =(
Positvit är ju att ekonomin förhoppningsvis blir bättre och Johan får ju spendera massa underbar tid med barnen och jag får bli "vuxen" igen *s*.

Så på tisdag kl 07:30 åker tåget och det bär av mot min första arbetsdag på 2 år.... Längtar men ändå inte *s*. Tror dock Johan kommer klara detta helt fantastiskt!!

Kommentarer
Postat av: Fia

Det låter läskigt :-D Fast det blir väl skönt att få vara bara 'Emma' och inte 'mamma-Emma'...om du förstår vad jag menar :-)

Äta lunch i lugn och ro är riktigt trevligt! Och träffa människor utan att ha barn som drar en i kläderna, haha.

2009-02-04 @ 12:14:28
URL: http://www.fundilerar.be/tegeback

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback