Jag är inte arg...

Jag är inte arg, jag är förbannad!!!
Solen lyser ute och det är riktigt mysigt december väder och jag borde vara glad men nu blir jag bara arg *grrr*.

Johan är ju som de flesta vet arbetslös just nu (sen ca 1½ månad tillbaka) och en arbetslöshet slår ju hårt på ekonomin för de flesta och även för oss speciellt när Johan  inte får några pengar alls.....
Johan är med i A-kassa och har gjort allt som krävs av honom och söker jobb konstant, han försöker även hoppa in extra så mycket han bara kan. Men han har ännu ej fått några pengar..
Efter några veckor fick vi brev från kassan om att hans arbetsgivare skickat in fel intyg så han va tvungen att skicka in ett nytt, vi jagade snabbt på hans chef och kunde skicka in det snabbt.
Nu har det gått två veckor och fortfarande inte hört något men idag kom ett brev om att de behöver ytterligare intyg från försäkringskassan så nu va det bara att jaga tag i dem så vi kan skicka in ytterligare kompeteringar......
Hur länge ska man behöva vänta? Hur många fler kompletteringar behöver de? Vi behöver pengarna NU!!!!!!

Får väll försöka leva på hoppet och kärleken *s*, jobbigt att pengar ska vara en så stor del av livet!! Önskar att man kunde slippa tänka på pengar hela tiden.....
Ett fast jobb till Johan nu hade varit bäst!! Jag håller alla tummar att Johan får det snarast!!

Nu ska jag försöka passa på att plugga lite medans pojkarna är på dagis =)
Ha det underbart, njut!!

Kommentarer
Postat av: syster Annie

Aw tack Emma, kul att höra ni tycker det :D

Saknar dig med! Men vi kanske träffas vid juletider iaf, snart!

2009-12-04 @ 12:16:41
URL: http://[email protected]
Postat av: Emma Larsson

hej jag lider med er verkligen! jag väntade nästan i tre månader innan pengarna började rulla in när jag var arbetslös så det är nog bara att vänta är jag rädd!!

2009-12-08 @ 12:22:38
Postat av: ida

Min sambo är också arbetslös, har varit sen september och har inte fått endaste krona än :-(

Mest är det för att han gick en truckkurs och dom saom hade den skriver aldrig ut nåt intyg! Han har väntat på intyget i 8 veckor!!!!!!!!!!!!!!!!!



Hans begäran om a-kassa har avslagits, och vi måste överklaga så fort vi fått in det där jävla intyget.... det ska vara på väg nu, säger dom. Det har dom iof sagt hela tiden.



Man blir verkligen arg. Tur i oturen så kör han extra som lastbilschaufför så lite pengar får han ju in varje månad iaf.

2009-12-09 @ 13:16:03
URL: http://1vuxen2barn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback