Gröt & tentaångest..

Vet ni vad jag gjorde igår? Tror ni mig om jag berättar....
Jag ställde mig och kokade havregrynsgröt, och rätt så mycket dessutom (något av det äckligaste jag vet ;-))..
Sen ställde jag mig och bakade frallor på det, och gissa vad... det blev jätte gott!!! Grötbullar kallas det passande nog och det är något jag verkligen kommer göra fler gånger! Få ingredienser och lätta att svänga ihop, smakar inte det minsta gröt när de är klara ;-)

Denna veckan är sista veckan för kursen jag håller på med i skolan just nu och jag behöver verkligen plugga!!! Typ hela denna kursen har barnen varit sjuka till och från så de har knappt varit på dagis och idag är inget undantag. Teo har varit krasslig tidigare och fick vara hemma idag (vilket inte hade behövts, märker jag)..
Johan jobbar extra hela denna dagen och jag försöker läsa så gott det går medans lille trollet går runt och demolerar det han kommer åt ;-).

Hur ska jag kunna klara denna tentan????? Tentaångest är ett milt ord för att uttrycka hur jag känner.. ska bli underbart på fredag eftermiddag när det är över och man får rikta in sig på nästa kurs istället...

Kommentarer
Postat av: Marica Rödebäck

Pratade med Andreas precis och han tyckte väl det lät som en bra idè, om det som krävs för att jag skall få komma in på utbildningen får jag göra det.



Jag mailade studievägledaren efter att vi pratat förut, får jag inget svar till fredag får jag ringa henne och höra. Jag kan ju ha fel, men jag tror inte man får läsa upp från G faktiskt!

Så typiskt när man jobbar som man gör och inte hinner ringa.. men men, det ordnar sig säkert som mamma sa =)

2009-12-08 @ 19:31:02
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Fiafilur

Oj, grötbullar låter spännande! Lägg ut receptet :-) Hoppas att det går bra på tentan; jag håller tummarna!

2009-12-09 @ 08:51:25
URL: http://fundilerar.be/tegeback
Postat av: Marica ☆ Rödebäck

Grötbullar är underbart gott.. Gjorde mamma när jag var liten ... ;) Mättande och bra.

2009-12-12 @ 12:20:27
URL: http://rodeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback