Svårt att INTE få ett barn till.....

Ibland märks det verkligen vilken liten skit kommun man bor i. Med alldeles för dåligt med resurser (har tidigare berättat om hur det är på dagis).

Jag vill inte ha fler barn (ialla fall inte på några år). Vill därför sätta in en spiral. Jag har fått recept, jag har hämtat ut den. Nu ska den bara sättas in för att undvika graviditet.
Fick tid 21 augusti, den ställdes in, flyttades till 24 September.
Idag ringer de o säger att de har för ont om tider o måste priotera gravida. Jag får en ny tid i mitten av OKTOBER!!!!
Snart är jag oxå gravid o då kanske de måste priotera mig, ännu en gravid som behöver gå där 9 månader. Är det bättre?!?

Detta är ju sjukt. Undrar om man kan söka sig till Varberg/Borås eller Göteborg. Jag vill ju bara sätta in spiralen. De tar ju inte såååå lång tid. Eller ska man försöka sätta in den själv?!

Äter ju mini piller nu, men litar inte alls på det (Teo kom ju ändå ;-)).  Man måste väll kunna få en tid innan man är gravid igen...

Att det ska va sååå svårt att förbli ogravid....

Kommentarer
Postat av: ida

hur lång stund kan det ta? det kan väl inte vara så svårt att få en liten tid till det? konstigt prioriterat. kram kram

2008-09-11 @ 18:24:04
URL: http://smastadsflikka.blogg.se/
Postat av: Kim

Jättestort grattis till giftermålet! Måste kännas fantastiskt att vara en fru och inte bara flickvän/sambo. =)



Tycker också det där låter riktigt knepigt hur de prioriterar. Förstår förstås att gravida behöver gå dit med tanke på att det är ett litet barn i magen som behöver kollas då och då. Men att de inte skulle ha tid för dig tycker jag är apdåligt!

Finns det ingen privatklinik att gå till? Hellre betala lite för det då om du i så fall kan få satt in den tidigare än oktober.



Hoppas allt är bra med dig annars. Kram

2008-09-12 @ 07:53:42
URL: http://kimmelim.blogg.se/
Postat av: ida

det är helt sjukt det där med mödravården. dom prioriterar alltid gravida, men dom tänker inte alls på dom som faktiskt INTE vill bli gravida..

men du kan väl söka till borås? dom hjälper dej nog gärna :) eller kanske gyn i skene?

2008-09-12 @ 12:38:09
URL: http://idaallansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback