Arn & IKEA

Ingen blogg på ett par dagar så här kommer en snabb genomgång om senaste dagarna:

Fredags:
Mys med min Make till Arn. Snälla Marica och Andreas ställde upp som barnvakt som var väldigt uppskattat av både oss och barnen!! Tack ni är underbara!! Filmen va jätte bra! Kan varmt rekomendera den. Arn har verkligen berört mig. Det är en film för alla!

Lördags: Shopping!! Jag o Johan kompromissade; Först MediaMarkt och sen Barnens Hus. Älskar att kolla på barnens hus på alla nya vagnar och baby artiklar. Hade kunnat handla hur mycket som helst men tyvärr tycker inte plånboken det ;-). Men det blev ett sele till Oliver (får se om jag kan me att använda det, känns fel men vet inte snart vad jag ska göra), Nappar till Teos flaska (att de ska va såå svåra att hitta, första affären som har dem o lillkillen vägrar alla andra) och ett album till Teo.
Efter detta fortsatte vi till IKEA där vi handlade 6 nya Köksstolar för våra bröllopspengar. Blev sååå nöjda! De är så fina! Blev även lite grejor till Teos rum bla. Lampa, matta, spjälsäng m.m. Dessutom en byrå till Hugo och Oliver.
På kvällen äter vi mat o dricker gott tillsammans med Marica och Andreas. Tack för en underbar dag o all hjälp!!

Söndag: Börjar skruva ihop alla saker från IKEA på en gång. Städar och donar medans Johan gör färdigt Teos rum. Det blir såå fint!!! Köket är som nytt! Teos rum är nästan klart och sååå bra! Nu är nästa projekt att få Teo sova i sitt nya rum hela nätterna!
På eftermiddagen åker jag iväg på gruppmöte hos Camilla och det är lika trevligt som vanligt!

Måndag: Logopeden med Hugo! Hon tycker han har uttvecklats helt otroligt bra. Pratar lika bra som vilken annan fyra åring. Han har däremot liite svårt med grammatiken. Vi ska öva hemma nu och tillbaka om en månad igen. Är så glad att Hugo får denna hjälp, han uttvecklas jätte bra!

Tisdag: Föräldragrupp på BVC. Jätte trevligt att sitta och prata med andra mammor. Bara två gånger kvar dock, lite tråkigt men vi mammor sa att vi skulle försöka fortsätta träffas hos varandra sen och det hade ju varit jätte kul!

Idag: Skulle åkt till ÖF idag men Hugo är väldigt förkyld IGEN *suck* och ögonen väldigt röda så stannade vi hemma idag. Vill han ska bli frisk för det är massa som händer resten av veckan oxå så vill ju inte han ska bli ännu sämre.
Ikväll ska jag iväg på möte, imorgon kommer Johans Farmor hit på fika, på Fredag blir det Borås hela dagen. Johan åker iväg med jobbet på fredag så då blir jag själv över helgen men det ska nog gå bra (inte van vid att va själv). Tänkte hyra lite tjej-filmer som inte Johan vill se =).


Kommentarer
Postat av: ida

Hej!

Jiddra inte med zohan var jätterolig om man har lite sjuk humor som jag har :) brudens bäste man var också bra, en riktig sådan där tjejfilm. sedan såg vi Vantage point som också var bra. mysigt med lite filmkväll iband:) kram kram

2008-09-17 @ 16:36:18
URL: http://smastadsflikka.blogg.se/
Postat av: Fru Rödebäck

Om du inte har annat för dig och har lust kanske jag kan titta förbi på lördag förmiddag/eftermiddag om du känner dig ensam. Men vill du vara ensam - säg till! Hihi!



HIttar en tävling du kan vara med i - till Oliver och/eller Teo. http://www.annakarlsson.se/blogg/2008/09/16/tavling-bandana-bib-fran-wiells-horna/#comment-9878



eller så går du in på denna sidan http://www.wiell.com/shop/barntillbehor/index.php?typ=18&mod=50 och köper en för 39:- haha.. billigt nu ;) Jag är med o tävlar til nån av pojkarna.

2008-09-17 @ 18:52:17
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Fru Rödebäck

en uppgift... http://rodeback.blogg.se/2008/september/utmanad-av-mira.html

2008-09-17 @ 19:13:19
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Fia

Nu har jag svarat på utmaningen :-)

Jaså, du ska oxå vara ensam hemma en helg...fast du har väl barnen hemma. Jag är helt ensam fram till söndag kväll :-( Jag ska iofs inte vara hemma så mycket, men nätterna blir tysta.



Du får ta lite foton på nyinköpen och lägga ut i bloggen; jag är jättenyfiken!

Bamsekram

2008-09-18 @ 09:12:40
URL: http://www.fundilerar.be/tegeback
Postat av: Erika

sådär nu har jag äntligen hunnit svara på din utmaning :-)

2008-09-24 @ 19:36:44
URL: http://zetikas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback