Tisdag

Jätte lat dag idag. Inte orkat göra något alls. Bara tagit det lugnt. Det enda vettiga jag ska göra är väll att det är Föräldramöte på Hugos förskola ikväll som jag och Johan ska iväg på. Spännande att se om vi får reda på något intressant idag *s*

Så här ser vår vecka ut i övrigt:
Onsdag: Inget planerat, Hugo ska till förskolan
Torsdag: Hugo till Förskolan, jag och småpojkarna ska tillsammans med Marica till Kinna och shoppa lite, därefter ska jag till tandläkarn och sen ska jag och Marica åka till Kållered för ett Tupperware möte (Hellelulja träff *s*)
Fredag: Föräldragrupp här på FM, På kvällen ska vi bjuda ut hon som hjälpte till i köket då jag o Johan gifte oss
Lördag: Pysseldag med Marica, Emmelie och Ida därefter fest hos Mira med tjejerna ;-)
Söndag: Förmodligen rätt så trött, på eftermiddagen är det Symöte =)

Så en hel del att göra i veckan. Nästa vecka är desto lugnare, inget planerat förutom Köpenhamn på Tisdag med Emma och Marica *längtar*. Ska bli sååå roligt. Hoppas bara Johan får ledigt så han kan ta hand om små killarna, han hade fått ledigt men nu när han fått nytt jobb måste han ju kolla där så det är okej *hålla tummarna*.

Nu till något helt annat..
Har verkligen börjat längta efter att börja plugga igen så jag kan få jobba inom det jag verkligen vill sen (nämligen bli lärare i Matematik och Fysik/Kemi). Är jag helt dum som funderar på att börja plugga och leva på studielån när man har hus och tre barn att ta hand om. Låter jätte korkat i mina öron (fattigt om inte annat) samtidigt som det är det jag vill göra. För då skulle man ju börja med att plugga upp lite betyg nu på komvux medans man ändå går hemma..... Vad tycker ni? Snälla ge mig råd...

Kommentarer
Postat av: ida

Jag tycker inte alls det är dumt. Jättemånga i min klass har barn och pluggar ändå. det är klart att det är lite skralt ibland men om det är lärare du vill bli så tycker jag absolut att du ska göra det. det är inte så himla farligt:) Ses på lördag! kram kram

2008-10-21 @ 18:19:58
URL: http://smastadsflikka.blogg.se/
Postat av: Fia

Det är en superbra idé! Jag tycker att du ska ta chansen och börja plugga nu; du kommer ju alltid ha ett hus och 3 barn att ta hand om :-D Det är väl lika bra att passa på nu; pengar ordnar sig alltid. Du kan alltid ta lite ströjobb som läxhjälp eller nått; du är ju smart och det är kanske bra övning inför framtiden ;-) Annonsera på http://www.grannar.se vetja



Stora kramen

2008-10-21 @ 19:32:16
URL: http://www.fundilerar.be/tegeback
Postat av: Malin

Jag håller med föregående! Vet du vad du vill så satsa på det!! Lärare är ett bra, roligt och givande jobb. Det ekonomiska löser sig alltid på nåt sätt, man lär sig leva efter sina tillgångar. När jag pluggade och och embla var liten, hade vi väldigt låg inkomst, men det var då vi betalade av som mest på vårt huslån. Vet idag inte hur vi lyckades få ihop det, men det gick bra.



Go for it!

2008-11-03 @ 19:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback