Förlossningen i Borås

Måndag var en konstig dag, vaknar av mig själv (för ovanlighetens skull), kollar ut o det är MASSA snö!!!!! Skit tänker jag, ska ju va vår nu men bara att härda ut. Åker senare hem till Rebecka en stund med barnen vilket va trevligt! Kommer hem runt tre, börjar röja lite i köket o känner hur det börjar rinna utmed benen. Tänker genast att det måste va vattnet som går. Springer in på toaletten o kollar, inget vatten men massor med BLOD!!!! Blir rädd, ringer Johan o säger att han får komma hem, försöker få tag i BM men inget svar, ringer förlossningen som säger; lägg dig ner på golvet o ring ambulans o åk genast in.
Ojdå det va värre än jag trodde, ambulansen kom o jag åkte till Sjukhuset i Borås. Vägen dit tog jätte lång tid, fick massor med tid att tänka, jag va helt säker på att bebisen va död eller att moderkakan gett upp o att vi va tvugna att ta ut bebisen.

På förlossningen blir jag undersökt av förlossningsläkare och Bebisen LEVER!!!! De kan inte hitta vad som orsakat blödningen men det är väldigt allvarligt att få sånna här störtblödningar under graviditeten så jag får stanna för observation. Får ett rum, får ej gå ur sängen (bara på toa), får inte äta utan får dropp i armen.

På tisdagen får jag träffa läkare igen som förklarar att jag kommer bli kvar till onsdagen minst o att det är vila som gäller. Inget roligt att ligga ensamen i ett rum utan tv eller telefon. Får dock börja äta lite.
Onsdagen kommer o jag hoppas på att få åka hem, vaknar dock med en liten blödning så de vågar inte skicka hem mig, brist på rum o hamnar på BB istället. Gråter då jag får det beskedet, vill HEM!!!
Får dela rum med en tjej som ska ha 17 Juni o fått åka in för blödningar, TOPPEN!! Underbart med sällskap o vi får tv på rummet. Har precis samma problem oxå så skönt att ha någon o dela detta med.
Vi får börja gå runt på BB o om inga nya blödningar kommer får vi åka hem på torsdagen *håller tummarna*.

Torsdagen kom o inga bödningar, jag är HEMMA igen =). Är sjukskriven, får ej lyfta tungt o Johan måste va hemma med barnen. Enligt läkarintyget ska jag dock kunna börja ha barnen själv igen 31 Mars, *hålla tummarna*

Viktigast är ju att bebis mår bra!!!

Kommentarer
Postat av: ida

Men hjälp!! vilken tur att allt gick bra då!! ta det nu jättelugnt då!! Va bra att bebisen mår bra! han är en riktig liten kämpe Theodor!!
Ha det så jättebra nu!!
Massa kramar ida

2008-03-20 @ 20:40:09
URL: http://smastadsflikka.blogg.se
Postat av: Rödebäckaren

Åh gumman!! Tårarna är inte alls långt borta nu och jag skakar.. Fy fan. Då förstår jag varför du inte svarat på sms, du har ju legat på sjukan... Men skönt att du och teo mår bra .. det är som du säger - huvudsaken.
Tur att du har Johan och du, imorgon, jag tar gärna hand om ungarna, om dom vill sitta i knät och vill blir lyfta... så du slipper o johan får vila lite.. du vet att jag vill och hoppas på att få ha dom i knät...

Vi ses i morgon, och du, älskar dig.

2008-03-20 @ 23:45:18
URL: http://www.rodeback.blogg.se
Postat av: Rödebäckaren

Ja, det skall bli så trevligt att umgås lite ikväll =)

2008-03-21 @ 09:15:34
URL: http://www.rodeback.blogg.se
Postat av: Fia

Hjälp! Nu blir jag ju jätteorolig! En sån vecka det måste ha varit för dig (och Johan), hoppas att du slipper blödningar resten av graviditeten.
Skickar massor med kramar!
Glad påsk!

2008-03-21 @ 18:52:22
URL: http://www.fundilerar.be/bubbel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback