Nya planer...

Helt nya planer idag o hela min värld snurrade runt ;-).
Hämtade posten idag, brev från kommunen Oliver har fått plats på dagis från och med den 13 Februari. (tydligen hjälpte det att chefen ringde  skällde ;-)).
Som jag känner nu så skulle jag orka jobba lite nu fram till bebis, minst 50 %. Bra får plånboken o föräldrapenningen om inte annat =)
Men Oliver är ju sååå liten, han kan ju inte gå ännu, ska han klara av att gå på dagis min lilla kille.

Svåra val, men när jag berättade för Johan, sa han att det inte va något att fundera på utan bara att köra på det, han blev jätte glad. Och visst ekonomiskt kan det ju bli ett lyft ett par månader, bra nu inför husköpet o ny bil. Men sån ångest för Oliver. Ska han gå på dagis.....

Mycket att fundera på men som det känns nu får Oliver börja på dagis och jag jobba lite innan vår bebis kommer. Är jag helt korkad som gör så?!

Kommentarer
Postat av: ida

Nej jag tycker inte du e dum som sätter oliver på dagis. han får det jättebra där. Jag kanske har någon korkad överdriven tro på dagis bara för att jag snart är förskolelärare själv, men jag tror absolut inte att det kan vara dåligt för honom. sen e de klart att det känns konstigt att lämna bort sin lille gullunge det första. så är det väl för alla föräldrar.. (När jag har vart ute har det vart föräldrar som gråtit när de lämnat sina barn hihi) Det kommer säkert bli jättebra.
Ha det så bra! massa kramar ida

2008-02-01 @ 13:16:22
URL: http://smastadsflikka.blogg.se
Postat av: mia

jag hade med lämnat på dagis. om inte annat så kanske det kunde vara skönt när trean kommer att kunna få lite avlstning från dagis på dagarna. och det är inte fel att jobba lite och träffa lite folk.

2008-02-01 @ 15:29:17
Postat av: Mizca Rödebäck

Skall Hugo vara där hela dagar då? Antar jag väl iofs, men tänkte bara så han får det .. Annars är det ju värdelöst! Skönt att Oliver fick plats på samma dagis annars hade jag åkt dit och skällt. HAHA!

2008-02-01 @ 17:24:47
URL: http://www.rodeback.blogg.se
Postat av: Malin

Ta platsen!! Loke började när han var ett år och tre dagar, det har funkat jättebra! Och Oliver har ju Hugo där oxå! Så han har ju en extra trygghet i honom.

Och oroa dig inte över att han inte kan gå, det kommer tids nog och han kommer klara sig utmärkt ändå! Vi skolade in tre barn i höstas på mitt jobb som ej lärt sig gå, de tog sig fram på andra sätt och hade jätteskoj!! LYCKA TILL!!!

2008-02-01 @ 20:40:57
Postat av: Sofia

Jag tror att det kommer gå dunderbra; våra tjejer började ju på dagis när de var ett år gamla och se, de är helt normala :-D Nu blir de sura och arga när jag är ledig mitt i veckan och de inte får gå till dagis. Konstigt det där...
*Kram*

2008-02-01 @ 20:56:35
URL: http://www.fundilerar.be/bubbel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback