J*kla dagis

Nu är jag riktigt arg. Hämtade Hugo på dagis och kom in i en diskussion med en annan mamma (oxå med 15 h barn) och en i personalen.
Hugo går ju nu 3 dagar i veckan, 5 timmar per dag (Funkar jätte bra för mig och kanon bra för Hugo, han är nöjdare när jag kommer o hämtar honom och jag hinner göra mer än att bara köra fram och tillbaka till dagis).

Idag hade de tydligen varit 20 barn till lunchen o det hade varit kaos fram till vi kom o hämtade barnen. Hon som vi pratade med i personalen menade på att vi va dåliga föräldrar som inte gjorde det bästa för våra barn o lät dem bara gå på förmiddagarna (3 timmar, 5 dagar i veckan) så att de fick va med på det pedagogiska o slapp kaoset (det funkade inte i längden).

Hur funkar detta då om några månader när alla mina barn ska gå hela dagarna. Det är väll inte vi föräldrar som ska anpassa våra tider efter dem utan de som sak sätta in mer resurser om de nu ser att det behövs.

Till 20 barn va de tre i personalen. Ett av barnen har Downs syndrom och behöver därför extra mycket hjälp. De hade kanske varit mindre kaos med minst en till i personalen.

När jag o den andra mamman kom ut träffade vi mamman till barnet med DS, blev tal om denna diskussionen. Och hon tyckte det va idiotiskt att gå på oss som dåliga föräldrar. Hon har försökt länge att få en resurs person till sitt barn. Det är ju personal som fattas tycker jag.

Hugo trivs ju mycket bättre på dagis nu, han behöver inte gå varje dag vilket gör att vi kan hitta på saker här hemma ibland oxå. Och han får leka längre med sina kompisar och behöver inte hoppa in precis efter frukosten o gå hem precis innan lunchen.

Sen kan jag ju förstå Personalen. Hon sa att det va VÄLDIGT hög ljudnivå och flera av barnen inte kunde äta pga. detta. Sen efter lunchen va det full rulle när det skulle vilas, bytas blöjor m.m. Men ska jag behöva må dåligt som förälder för det och känna mig som världens sämsta mamma!

ps. ursäkta att det är så rörigt, kokar just nu ;-)

Kommentarer
Postat av: ida

Nej va dåligt!!!!! du ska ju inte behöva känna dig som dålig förälder för att dagiset inte får de resurser de behöver. låter som om de behöver 2 personal till då. dålig stil, det är ju inte ditt fel. de får väl ta upp en diskussion med deras rektor då. det ska du inte alls ta åt dig av för du har ju all rätt att ha ditt barn på dagis och att det är en bra ljudnivå är ju personalsens ansvar. hoppas det löser sig!

kram kram ida

2008-08-27 @ 15:44:03
URL: http://smastadsflikka.blogg.se/
Postat av: Fia

Fyyyyy så dåligt!!! Det är ju upp dagiset att ordna resurser; när jag var hemma med Nova så ville de att Moa skulle gå 5 timmar/dag 3 dagar i veckan istället för 3 timmar om dagen, för då hann de göra grejer. Annars hinner man ju knappt lämna barnen innan de ska hem igen och vad hinner man göra på 3 timmar?

Nää, du ska inte alls må dåligt, du är en superbra mamma och jag hoppas att det löser sig!

Kram

2008-08-27 @ 16:47:19
URL: http://www.fundilerar.be/tegeback
Postat av: annie

vilken bitch!

2008-08-27 @ 17:27:14
URL: http://lovidovi.bloggsida.se
Postat av: Erika

Hej.

Tycker inte heller du behöver känna dig som en dålig mamma. det är som sagt personalens ansvar att se till så det funkar.

Jag skulle gärna vilja ha cassandra på dagis 5 timmar i 3 dagar. Men det vill juh tyvärr inte vårt dagis. jätte jobbigt tycker jag.

kram

2008-08-27 @ 20:43:23
URL: http://zetika.bloggspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback