Fru Värdelös ;-)

Ja fru värdelös är mitt namn, känns så just nu ialla fall.
Natten till i måndags fick jag en ny blödning, förlossningen igen. Hittar fortfarande igen anledning, de "tror" dock att det är moderkakan som släppt i ena kanten. Blir inlagd igen, får blodningsstoppande medecin, kortison för att påskynda bebis lungor och sen är det bara att vänta. Får åka hem på torsdagen igen, måste dock VILA och får inte göra något här hemma, Johan föräldraledig månaden ut.
Det upptäcks även att bebis är tillväxthämnad (-23%), vilket gör att det ska hålla extra koll så jag får remiss till Spec. Mvc.

Känner mig sååå värdelös som inte för göra någonting här hemma. Det gör det inte bättre när Johans chef är på honom konstant o säger att situationen är ohållbar. Vad f*n ska vi göra?! Vi har ingen som kan ställa upp som barnvakt, mina kompisar rycker in vid behov (underbara Mizca o Andreas säger vi får ringa på nätterna om något skulle hända, ni är guld värda=)) och Johans farmor har fått ryggskott. Men det finns ingen som kan ta Oliver någn dag i veckan, så situationen är hopplös. Jag vill inte åka in igen så att Johan skulle lämna mig själv om dagarna känns inte som ett alternativ.
Ush vad jag gnäller, känner mig som en jätte stor belastning och bara en enda gnällkärring. Kanske skulle skriva in mig på psyket eller nåt ;-).

Får väll komma med lite roliga saker oxå ;-)
Hugo har fått plats på Polarn nu och ska äntligen få flytta över till sina kompisar. Nu går han med 7-8 1-åringar som gör att Hugo inte alls tyckt det va kul att gå till dagis längre. Tror han får mer stimulans nu på nya avdelningen. 14 april är det dags att börja.
Imorgon ska vi även iväg på Emmas Bröllop o Alvas dop. Ska bli roligt. Hoppas bara jag slipper blödningar nu så jag kan komma. Längtar massor!

Resten av dagen nu ska jag bara vila sen ska vi ta o ha en riktig mys kväll jag o Johan =). Har Ben&Jerrys glass i frysen *mums*

Kommentarer
Postat av: Mizca Rödebäck

Självklart ställer vi upp som vi sa igår. Man får göra det för dom man älskar. Och vi tycker ju bara det är roligt att passa ungarna... =)
Det är ingen fara, ring när ni behöver oss.
Skulle det vara att ni behöver barnvakt nästa vecka så jobbar jag tidigt så efter 1400 kan jag... Bara slå en pling.
Tack för igår.

Kram

2008-04-05 @ 13:20:17
URL: http://www.rodeback.blogg.se
Postat av: ida

Men va jobbigt för er. måste va jättepåfrestande att inte få göra så mycket. Om ni behöver hjälp så är jag ledig många dagar i veckan så jag ställer gärna upp som barnvakt. vi går bara kanske 2 dagar per vecka nu resten av terminen så det är bara kul att få ha något att göra.. det är bara att ringa om det är så.Jag hoppas verkligen att allt blir bättre nu!
Många kramar från ida

2008-04-05 @ 14:59:50
URL: http://smastadsflikka.blogg.se
Postat av: MissyElliot

Usch, jag känner med dig. Hade liknande erfarenheter med nummer två så jag vet vad du går igenom. Håller tummarna att allt går som det ska och att lilla killen stannar ett tag till i magen. Det viktigaste är att du tar hand om dig! Du är inte värdelös! Det finns inget annat ni kan göra och Johan måste ta hand om pojkarna. Du måste ta hand om dig och lilkillen! (Be chefen fara och flyga! Är man gravid med alla de där hormonerna kommer man undan med nästan vad som helst...)
kramiz

2008-04-05 @ 16:42:33
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: Malin

Usch vad jobbigt för er allihop! Men man måste ju göra det som är bäst för dig och bebisen... Skulle inte Oliver börja på Pyret? Det hade ju underlättat?!? Önskar er lycka till!

2008-04-07 @ 11:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback