J*vla kommun

Vet inte om det är så här överallt men just nu är jag så arg så jag kokar, hur kan man ha så sjuka regler *grrrr*

För ett par månader sen satte vi Oliver i dagis kö för att börja 1 Mars på dagiset här i Björketorp (som Hugo går på). Det är tydligen 4 barn som ska börja då och de kan inte ta in alla. De erbjuder plats i Kinna istället för de 4 barnen. Då jag har Hugo här i Björketorp o det är 1,5 mil till Kinna tackade jag nej till det o hamnade sist i kön. Det är bara jag o en till so m har syskon i Björketorp borde inte vi få plats först?! Vi skulle va glada om vi fick plats efter sommaren....

Sååå arg, nu får vi klara barnomsorg själva istället. Kanske skulle säga upp Hugo på dagis oxå o ta vårdnadsbidraget på 3000 kr, bättre än inga pengar alls *grrrrrrrr*

Kommentarer
Postat av: Mizca

Jag tycker du skall säga upp Hugos plats och ha hemma ungarna. och få bidraget. Eftersom Hugo bara är där några timmar om dagen o inte ens får mat. Så slipper du åka fram o tillbaka =)

2007-12-03 @ 13:53:55
URL: http://www.rodeback.blogg.se
Postat av: ida

men va knäppt.. har de inget att syskon får gå före i kön? de har de på de flesta ställen här i halmstad..(tror jag i alla fall) helknäppt.. de kan ju inte förvänta sig att du ska åka o lämna ett barn i björketorp och ett i kinna.. det går ju inte..Hoppas det löser sig. annars e jag barnvakt när du vill :) massa kramar

2007-12-03 @ 14:16:55
URL: http://smastadsflikka.blogg.se
Postat av: Fia

Men fy! Det är väl klart att syskon ska få gå på samma dagis, man ska inte behöva klöra till två olika ställen och lämna barnen *morr*
Jag skulle nog ha barnen hemma istället tills båda får gå på samma ställe...

2007-12-04 @ 08:32:46
URL: http://www.fundilerar.be/bubbel
Postat av: Mizca

Ja, nu bannimej ska jag bli frisk !!

2007-12-04 @ 11:06:28
URL: http://www.rodeback.blogg.se
Postat av: Annie

fy fan va usligt, jag tycker som de du borde ju ta hem hugo ocksa. Va daligt av dom ! :(

2007-12-04 @ 16:17:57
Postat av: Heidi Isaksen från Ullared

Heidi här, vi möttes på BB i varberg i feb -07 när våra söner föddes!!!!

Ja har samma problem med Alwin, ja sökte plats till slutet av februari o nu e de 3 före oss i kön o INGA platser, så ja får kanske vänta tills sommaren!!!! KUL!!! Hur ska man nu kunna söka jobb "mutter, grrr"??

2007-12-11 @ 16:09:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback