Falkenbergs Gymnasieskola och kyrkan

Fredag igen och det är med skräckblandad förtjusning ;-)
Härligt med helg men lite nervöst inför tentan imorgon, men nu har jag kommit till det stadiet att jag tänker att det får gå som det går, jag kan inte göra mer än mitt bästa och annars får jag göra omtenta!!
Ska dock göra mitt sista ryck idag och läsa lite extra!!

Fick besked här nu på morgonen om var min VFU placering kommer ske v. 42-43 och jag ska få vara på gymnsieskolan som jag själv gick ut ifrån för 6 år sen. Nämligen Falkenbergs Gymnasieskola. Ska bli roligt och spännande att få testa på att vara lärare på en skola där man själv gått som elev =). Nu lääängtar jag till VFU!!

Igår hade jag tid på Vårdcentralen för att diskutera min vikt. Sökte hjälp där i Juni men har varit kö för att få komma på viktsamtal men nu äntligen fick jag tid. Gjorde en viktplan och bestämde att jag ska fortsätta hemma nu som jag börjat och försöka med detta en månad och i första hand försöka hålla vikten på samma nivå. Sen får man se hur det har gått till nästa gång!!
Men jag tycker än så länge att det har gått riktigt bra, vägdag idag och vågen visade på 3 kg ner efter en veckas "Wellness", det smakar skit som sagt men det håller mig mätt och sockersuget är inte här =). Så jag kämpar vidare!

Men efter lite positiva nyheter så tar jag en negativ;
Hugo har i två terminer tidigare gått till Kyrkans Barntimmar här i Björketorp. Och han har verkligen tyckt om att gå dit och längtat till nästa gång.
Nu hade de satt ut annons i Markbladet (vår lokaltidning) om att det dragit igång igen. Vi missade första gången men veckan efter det åkte vi dit (i tisdags) och det va helt tomt!! Ingen där, ingen lapp om att det va inställt och inget telefonnummer att ringa.
Hugo blev jätte ledsen och vi satt kvar en halvtimma för Hugo ville inte ge upp, det kunde ju komma någon. Och det gjorde ont i mammahjärtat att se sin son så ledsen och besviken.
Så igår så ringde jag till kyrkokansliet för att fråga om varför det blivit så här och fick bara ett fruktansvärt otrevligt och kort svar om att "det är inställt" mer visste hon inte, ev skulle lappar sättas upp utanför församlingshemmet så alla skulle se vad som gällde. Vi kunde ju kolla om det kom igång till nästa år.
Fruktansvärt dåligt skött av församlingen och som en annan i församlingen sa; "Det är ju inte konstigt att folk försvinner ur kyrkan".

Nu ska jag plugga det sista!
Ha en trevlig helg!!

Kommentarer
Postat av: Marica Rödebäck

Freeeedagsmyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyys!

Eller hur .. Pussa pojkarna från mig!!

2009-10-02 @ 17:50:28
URL: http://rodeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback