Detta ska kallas sjukvård...

En längre tid nu har Teodor haft lite problem med magen. Varje gång han bajsar så är det löst så att de läcker ut i kläderna (minst två gånger om dagen, ibland mer). Vi har nu de senaste tre gångerna på BVC diskuterat detta och provat lite olika  metoder för att få stopp på det.
Det senaste vi provat nu är helt mjölkfritt vilket inte heller gett resultat...

I helgen blev han riktigt dålig i magen, det va inte löst längre utan vatten.... Han fick dessutom lite feber..
Vi gick tillbaka till "vanlig" kost igår och nu är han "bara" lös i magen (bajsar visserligen 4 gånger om dagen minst nu).

Så idag ringde jag BVC igen och hon kunde inte komma på fler saker nu utan skickade oss vidare till BARN i Skene.
Ringer dit och får prata med otroligt ointresserad sköterska som enbart verkar arg för att jag ringer. Efter jag förklarat allt säger hon att det är vanligt att vissa barn är så här lösa i magen och att det är inget att göra något åt. Man kan ju försöka att ge ris och morötter för att stoppa magen...

Försökte ändå att stå på mig.. Mina två andra barn har oxå varit dåliga i magen men inget som liknar detta. Jag har inte bytt en blöja på Teo som varit annat än lös på väldigt mååååånga veckor....

Till slut säger hon att även om jag är orolig så fins inga tider förrens tidigast i slutet på augusti, i värsta fall kunde jag kolla med vårdcentralen om de har tider men hon tvivlade starkt på det...

Varför i H****te ska va ha kvar lasserettet här, man får ju ändå ingen hjälp...
Kanske jag som överreagerar men kanske borde göra som jag blev tipsad om, gråta lite så lyssnar de till slut...

Hon frågade inte ens om andra symptom eller ens ställde några frågor alls...
Vet ju hur noga de va i Halmstad med att kolla alla symptom på Hugo när han va liten, blev verkligen undersökt för vi fick då höra att det är viktigt på barn att kolla då de inte kan berätta själva  vad som är fel..
Tänk att det kan va sååå olika....

Nu ska jag bara sura resten av dagen, sååå arg!!!!


Kommentarer
Postat av: Malin

Visst är det irriterande. Jag drar mig för att kontakta sjukvården, man måste ju vara avtuppad nästan för att få komma på undersökning o de gånger man ändåhar fått komma, ja då är det ett virus, inget att göra nåt åt:-(

2009-06-16 @ 11:25:18
URL: http://www.femifamiljen.bloggagratis.se
Postat av: Marica Rödebäck

Vad händer om du åker in till akuten i halmstad eller ringer dom? Kan dom hjälpa dig trots ni inte är folkbokförda där?

Kanske om man säger som det är, jag menar, halmstad kanske vill ha bättre rykte än Skene och därmed tar emot er ?? Det är kanske värt att försöka?



Även om dom inte kan ta emot er kanske ni kan få prata med en trevligare sköterska ;)

2009-06-16 @ 22:52:41
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Marica Rödebäck

Jo, det måste jag hålla med om att han är ... riktigt velig. För häromdagen ville han inte ha fler sa Andreas, att han bara ville behålla Petsson, men strunt samma, Stina kommer ju som sagt hem och det är jag glad över ;)

TACK!



Vad vill ni ha för henne?

2009-06-22 @ 20:13:00
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej, jag tycker att du ska ringa sjukvårdsupplysningen. De gånger jag ringt dit har de alltid lyssnat och gett goda råd.Det är erfarna sköterskor som svarar där. Kram, hoppas att det löseer sig.

2009-06-24 @ 23:19:52
URL: http://www.metrobloggen.se/Kaarin
Postat av: Fresh Design

Behöver du ny design till din blogg? Ta gärna en minut till att titta in på våran blogg och se vad vi kan erbjuda! Vi designar även efter dina önskemål!

2009-06-24 @ 23:27:37
URL: http://freshdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback