Tandläkaren!!

Ännu en gång är jag otroligt stolt över att vara mamma. Denna gången va det Hugo som gjorde mig stolt! (EXTRA stolt får jag tillägga, jag är alltid stolt över mina barn).

Länge har vi kämpat med Hugo och hans tänder. Det är ofta bråk varje gång man ska borsta och hos tandläkaren vågar han inte gapa, detta har gjort att vi fått gå hos tandläkaren lite oftare för att få extra hjälp och så att Hugo ska vänja sig.

Idag va det dags igen för Tandläkaren och jag blev väldigt imponerad. Hugo hoppade upp i stolen på en gång och han gapade ordentligt och lät tandläkaren göra allt som hon skulle. Hon kallade även in en extra tandläkare för att kolla på Hugos tänder och även han tyckte allt så bra ut, Hugo va även nu duktig och gjorde precis som de ville. Hugos tänder va bra borstade och inga problem alls, han får komma tillbaka igen om först 1½ år!! Till sist fick han även tänderna lackade med bananlack vilket inte heller va några problem (det har hon inte ens fått komma i närheten med tidigare).

Däremot så frågade tandläkaren om Hugo varit sen i talet eller om han hade svårt att svälja ibland när han pratade. Och ni som känner Hugo vet att detta stämmer väl ;-). Han har tydligen ett väldigt brett "tungband" som gör att det kan bli svårt att prata. Detta kan han få hjälp med genom att "tungbandet" klipps av. Ska nu prata med hans Logoped och se vad hon säger om det.

Ikväll blir det Falkenberg för att sen tillbringa en helg med tjesnack och massa trevligt (och lite studier förstås ;-)).
Ha en trevlig helg allihopa!!

Kommentarer
Postat av: Marica Rödebäck

Åh.. Nu blev jag ju också stolt över lille Hugo!!

Man blir ju stolt över sina vänner :)



Ni får ha det underbart på er vistelse nu gumman. Jag kommer sakna dig jättemkt och tänka på er hela tiden.. Jag längtar till lördag, och då vill jag veta ALLT ni vart med om och så skall ni vara modeller du o Emma för jag vill ju också se vad ni handlat för snyggt.



Älskar dig, gumman!! Nu och för alltid!!

2009-08-27 @ 14:15:07
URL: http://rodeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback