Där regnbågen slutar...

Den senaste veckan har jag lästen bok nämligen "Där regnåbgen slutar", skriven av  Cecelia Ahern.
Och nu vill jag verkligen rekomendera er att oxå läsa denna bok. Det är en otroligt trollbinadande bok och har man väl börjat läsa så är man fast. En bok som man blir glad av och verkligen mår bra av efteråt.
Boken påminde mig om att man ska leva i nuet och verkligen följa sig hjärta och göra det man själv känner är rätt.


Lite handling:
Rosie och Alex har alltid varit bästa vänner. Närmare bestämt sedan de var sju år gamla och började skicka lappar till varandra i klassrummet. De håller ihop i vått och torrt, och delar allt: hemligheter, födelsedagar, fyllor. Ända tills de skiljs åt. Alex familj flyttar till USA när han just fyllt 18. Ett år senare ska Alex komma hem till Irland för att gå med Rosie på hennes studentbal. Men han missar flyget, och ingenting blir någonsin som förut

Allt eftersom åren går lyckas Rosie och Alex hålla kontakten trots stora avstånd, nya relationer och ständiga missförstånd. De slutar dock aldrig att undra: kommer det någonsin att bli de två?


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Tack för boktipset!

2009-07-09 @ 09:53:29
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Fia

Den boken älskar jag oxå :-) Har samlat på mig mycket sk chic lit under åren..

2009-07-09 @ 23:04:35
URL: http://fundilerar.be/tegeback
Postat av: Rebeccas.se

Jag har också läst den precis, och egentligen förstår jag inte riktigt vad man fastnar för i den här boken, men jag håller med, man kan inte sluta läsa. Men så gillar jag chiclit också. ;) Dags för en till chicklit bok känner jag, efter två tyngre.



Kram!

2009-07-12 @ 17:39:24
URL: http://www.rebeccas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback