Onsdag =)

Ja denna vecka får alla inlägg  heta veckodagens namn =)
Små pojkarna sover nu och Hugo är på dagis till klockan 14 så det är rätt så lugnt här hemma just nu ;-)

Föräldramöte igår, fick väll inte ut så mycket av det egentligen. Den vanliga informationen. Det som mest satte igång tanke verksamheten va att just nu är det tycligen diskussioner i kommunen om hur man ska göra med "små skolorna". I tex. björketorps skolan går det ca 70 barn just nu och prognoserna för framtiden ser inte såå goda ut. Inte många barnfamiljer verkar vilja flytta hit där vi inte har affär, bank, distriktssköterska eller egentligen något alls längre (till och med diskussioner om att tåget ska sluta stanna här).
Men en sak är säker, försvninner Björketorps skolan härifrån då flyttar jag oxå!!!! Aldrig att jag bor kvar här då, då finns det ju inget kvar längre. Ger mitt löfte på det här och nu *s*

Har gud glömmt av Björketorp eller vad är det frågan om? Inte meningen att man ska bo här? Det är väll inte meningen att man ska behöva ta bilen minst 1 mil till precis ALLT?!

Nej nu får det ta och bli skärpning här i byn. Hoppas någon smart människa öppnar en affär här snart. Då tänker ialla fall jag handla där (allt för att rädda byn).

Någon barnfamilj som känner direkt för att flytta hit nu, kanske hjälpa oss att få behålla något?! (nehh jag tänkte väll inte det ;-))

Kommentarer
Postat av: Marica Rödebäck

Vore ju trist att ni isåfall flyttar men på sätt och vis kan man ju säga Hejdå, för jag är mer än säker på att både stationen och skolan läggs ner ...

2008-10-22 @ 16:32:22
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Marica Rödebäck

Jo det är klart man försöker så gott man kan! Det kommer jag också försöka hjälpa till med även om jag inga barn har för jag kommer ju förhoppningsvis få i framtiden och jag har inte heller lust att köra till Skene för att lämna på dagis! Speciellt inte om man får jobb åt andra hållet.



Det finns ju inte så mycket här i B-torp så jag är inte förvånad över att alla flyttar! Jag hade också gärna gjort det om jag inte hade en make som inte går att rubba på ;)



Jag skall försöka, men jag börjar inte förrän på Måndag (hahahaha, festen att tänka på minsann) sen skall jag försöka att inte äta så mkt godis och annat skit.



Kom även överrens med dietisten (eller jag sa iallafall) att jag skall försöka gå mer och när jag berättade att vi planerat att promenera på vårt lilla sätt blev hon glad =)



Ses ses!

2008-10-22 @ 19:38:40
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Mira

Tusen tack för igår!!!! Supertrevligt! Gör jag gärna om snart!!



Kramkram

2008-10-26 @ 14:21:25
URL: http://metrobloggen.se/husfrun
Postat av: Junitjej [Bloggarnas stegrace]

Hoppas skolan får vara kvar!!!

Utan en skola blir ingen by levande.

2008-10-26 @ 18:04:04
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback