Köpenhamn!

Hade en jätte trvlig dag i Köpenhamn igår med Marica, Emma, Alva och Oliver.

Rullade hemmifrån strax efter 05:00, framme i Falkenberg strax efter 06:00 för att möta upp Emma och Alva. Därefter på tåget 06:37 mot Köpenhamn. Hade bokat platser i god tid (både för oss och barnen) och såg fram emot att ha platser o slippa byta och hålla på när man har barn med sig utan bara kunna åka hela vägen, men här kom besvikelse nummer ETT, barnvagnar fick ,man bara ha vid de obokade platserna (obekväma stolar utmed väggarna vid dörrarna) så det va vackert att sitta där hela vägen, jätte sur va jag men efter ett tag gjorde man sig hemmastadd där. Besvikelse nummer TVÅ kom i Malmö då vi va tvugna att byta tåg o knö in oss med vagnar och allt, dumma SJ! Det ska va enkelt att åka kollektivt men det är det INTE när man har vagnar. Nästa gång tar jag bilen, dumt för miljön men kollektivt åker jag INTE innan mina barn kan åka med på bra villkor!

Framme i köpenhamn strax efter halv tio. Hittade många roliga affärer och ångrade nästan att jag inte hade Hugo med mig då det fanns mycket roligt för honom (Men han hade ju en jätte bra dag på  Universeum). Favorit affären blev Systrarna Greens (Tack för att du visade den Marica)!!

Efter några timmars strosande på Ströget begav vi oss vidare mot Örestad och ett stort köpcenter där (tror det hette Fields?!), där fanns det helt otroligt mycket!!! Vi sprang runt i massor av roliga affärer, hittade bla två par nya skor till mig; ett par skit snygga stövlar och ett par lite "halv-snygga" vinterskor!! De kommer absolut komma till användning inom kort. Shoppade massa annat roligt oxå givetvis men kände ändå att trots 9 timmar i Köpenhamn skulle jag kunna gå där lika länge till, speciellt i köpcentret, finns ju många fler affärer att gå igenom ;-).

18:23 Rullade tåget hemmåt. Samma sak på hemvägen tyvärr, så ångrade mig inte om att jag tar bilen nästa gång, skärpning SJ! Snaart får vi åka igen tjejer!! Tack för en underbar dag! Jätte tack Emma för att du visade mig Fields (om det nu va så det hette ;-))

Nu blir det en lugn vecka, mycket Jobb för Johan men jag o barnen får mysa i det vackra höstvädret =)
På Lördag ska vi till familjen Wellsfält och umgås, ska bli jätte trevligt!

Kommentarer
Postat av: ida

systrarna greens är ju världens bästa affär!!!! jag älskar den! va roligt att ni hade det bra!



tack så mycket för i helgen!



kram kram ida

2008-10-29 @ 12:51:58
URL: http://smastadsflikka.blogg.se/
Postat av: annie

haha fy fan för SJ asså, du ska bara vara glad att inte den SJ resan krånglade mer!!! (erfaren)

2008-10-29 @ 15:16:03
Postat av: Emma Wellsfält

Ska bli så sjukt mysigt på lördag, lääääängtar!!!!

2008-10-29 @ 22:18:33
URL: http://yariija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback