Tillbaka till vardagen...

Så var denna helgen oxå förbi. Hade inga planer för helgen i fredags men det har verkligen varit fult upp, helgen försvann jätte snabbt och imorgon är det måndag igen. Johan ska va hemma måndag och tisdag oxå men sen är det tillbaka till jobbet igen för honom efter att varit hemma i 8 veckor. Blir konstigt men samtidigt skönt att komma in i lite rutiner igen.
Känns nog mest jobbigt att man ska iväg till dagis med Hugo. Nu är det tre barn som ska göras iordning på morgonen och sedan 2 barn som ska lastas in i bilen för att hämta Hugo på dagis. Hoppas dock att jag kan va duktig o gå ner till dagis så mycket som möjligt. Klart att jag klarar detta oxå!!

I fredags vägde vi Teodor igen, första vägningen sen de plockade bort sonden (den blev han av med i måndags) 2815 g stannade vågen (2580 g vägde han i måndags). Så visst klarar han att äta själv. Vår duktiga kille! Han kommer nog vara i 4 kilosklassen runt 11 Juni (då han skulle fötts). Nu i veckan eller nästa vecka blir vi utskrivna från hemsjukvården ;-).

Igår va jag på Gekås en säng, va inne o köpte amningsbh och lite annat smått o gott som bara åkte med i vagnen.  Men klarade mig utan att handla speciellt mycket. På kvällen sen hade vi filmkväll jag o Johan, såg Guldkompassen (Jätte bra!!!) och Simpssons filmen (helt okej).

Idag har vi bakat lite och Mizca o Andreas kom på fika (mysigt). Snälla Andreas fixade äntligen vår dator så nu funkar allt som det ska. Massa TACK!!
Ska fortsätta kolla på lite filmer nu (har lånat många av Mizca o Andreas), bla blir det Hairspray med John Travolta, Någon som sett den?

Vill passa på att  tacka alla som gratulerat oss till Teo. Hoppas jag kan träffa er alla snart för det va såå långe sen jag träffade flera av er, kanske en grillkväll i sommar?! (Ingen nämnd ingen glömd =)).
Ha en trevlig söndagskväll!!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad han växer lille Teodor. Snart store killen ju. Måste se honom snart igen. Men till helgen åker vi till Stockholm för att gratulera Nova.

Jag har sett filmen Hairspray, den var jättebra tycker jag. Hoppas ni tycker det med, vi ska nog titta på video ikväll också. Blir kanske Sicko eller Lady Chatterlys älskare. Ha det gott!

2008-05-18 @ 19:07:48
URL: http://cathinka.blogg.se
Postat av: ida

va roligt att allt är bra!
jag har sett hairspray o jag tyckte denvar mysig. rolig och de va härligt med en massa goa låtar.. jag kan ju i o för sig ha glömt lite
för jag såg den på natten när vi flög till thailand.. (hoppas jag o david e med i det där med grillkväll hihi.. hade vart jättemysigt!) ha det gott o hälsa johan o barnen! kram ida

2008-05-18 @ 19:32:15
URL: http://smastadsflikka.blogg.se
Postat av: Emma

Filmen va jätte bra! JOhan tyckte dock inte det men kanske är mer en tjejfilm ;-).
Mamma; Hoppas vi kan ses snaaart igen.
Ida: Självklart hoppas jag att vi kan ses över en grillkväll. Kanske ska ta o kolla ut ett datum ;-)

2008-05-19 @ 08:33:26
URL: http://pojkarnasmamma.blogg.se
Postat av: Syster Fia

Nu har jag äntligen tid att läsa alla bloggar; har jobbat som ett djur hela helgen :S
Så skönt att Teo äter själv och växer som han ska! Är det en stor skillnad på att ha tre barn jämfört med två?
Jag har bara sett originalfilmen Hairspray, och den gillar jag så den nya inspelningen måste jag ju se så klart. Har knappt sett några filmer alls på sistone, men det kan bero på att vi inte har nått bra ställe i närheten att hyra filmer på. Guldkompassen vill jag oxå se...

Kram!

2008-05-19 @ 10:17:03
URL: http://www.fundilerar.be/tegeback

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback