Försäkringspengar

Har haft en helt fantastisk helg. I fredags bakade jag helt underbart goda lussekatter och hade besök av Marica. Va jätte trevligt. På kvällen kollade jag och Johan på en film vi lånat av Marica, Shortbus hette den. Om ni inte sett den så se den, väldigt underlig film men ändå bra på något vis.
I lördags va vi lite kreativa, vi passade på och röjde undan barnens leksaker i trädgården inför vintern samt städa bilarna och kaninburarna. Kände oss jätte duktiga, så skönt att äntligen få gjort det. Sen åkte vi till Karlssons för att kolla efter lucia kläder. Efter detta fick vi besök av underbara Emma & Anders (och Alva såklart), vi åt mat, pratade massor och spelade spel. Det va super trevligt. Längtar tills nästa lördag då vi ses igen =)
Igår sov vi länge (trots att jag ställt kolckan) så vi kom lite sent hem till Annika där vi skulle baka Pepparkakor. Men det blev bra ändå. Fick bakat pepparkakor, Hugo bakade riktigt duktigt medans Oliver helst skulle äta upp all deg *s*. Men han har klarat sig utan allt för ont i magen.
Klockan tre igår eftermiddag va vi i kyrkan på familjegudstjänst och det va sååå vackert med Lucia tåg och levande ljus *mys*.
Så en helt fantastisk helg!!!

Måste bara berätta sån tur man kan ha ibland. Berättade ju om att vi skulle ha hit en försäkringsgubbe som skulle fixa försäkrningar till mig och Johan. Och det är löst nu så vi har varsin försäkring. Men mitt upp i samtalet blev det tal om Teo och att jag legat inne med honom då han hade blodförgiftning och han trodde jag kunde kräva ca 300 kr från Trygg Hansa, alla pengar är välkommna så jag fick ett nummer att ringa.
Jag ringde och pratade med en jätte trevlig tjej om Teo och att vi legat på neo osv. det slutade med att jag skulle få 1900 kr i ersättning och redan imorgon sitter pengarna på kontot. Såå underbart =) Ibland är det tur man har försäkringar ;-).

Nu ska jag göra mig iordning för att hämta upp Marica och köra till Varberg. Tack gumman för att du följer med, helt okej att du lånt bilden ;-)

Kommentarer
Postat av: Marica Rödebäck

Men det är klart... Jag sitter ju inte här ensam när jag kan få umgås med min bästa vän och hennes supersöta barn =)

2008-12-08 @ 11:43:12
URL: http://rodeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback