Öppna Förskolan

Tack alla för stödet i förra inlägget. Det värmde. Personen som va på oss igår va inte helt trevlig idag men jag tänker stå på mig. Deras problem inte mitt. Kommunen har infört nya reglerna, då får de lösa personalen oxå ;-)

Idag va jag iväg på Öppna Förskolan med  Oliver & Teodor. Jätte trevligt. Tyvärr va det dock feltryckt i tidningen så idag va det en grupp för bebisar (0-12 månader). Inte så passande eftersom att jag åkte dit för att Oliver skulle få leka av sig med barn i hans ålder. Men nu vet jag det så i fortsättningen ska jag åka på rätt dagar (Måndag, tisdag och onsdag). Men det va som sagt kul ändå, Oliver tyckte det va jätte roligt att få leka av sig och nu sover båda små pojkarna jätte gott! Oliver behöver ju verkligen komma iväg och stimuleras.
På måndag åker jag dit med alla tre prinsarna =)

Nu väntar jag bara på att få åka o hämta Hugo sen ska jag prova recetet på pannkakor i syster Fias blogg *mums*

Kommentarer
Postat av: Fia

(lägger mitt svar både här och efter din kommentar)

Visst får man äta mycket gott

1. Det enda man går upp är vattenvikt och det är inget att bry sig om, för det försvinner så fort man återgår till lchf-kost. Tips; håll dig ifrån vågen dagarna efter fusket Efter ett par dagar är allt som vanligt igen. Det finns risk att man blir lite dålig i magen av kolisarna, så smartast är att äta proteiner och fett innan man mumsar på kolisar, då brukar det gå lite bättre.

2. Jag äter inte så mycket grönsaker, ibland inga alls (och det är måånga som rasar över ett sånt uttalande). Jag stoppar i mig olika sorters sallad, gurka, rädisor, broccoli, blomkål…pyttelite tomater och paprikor (det finns en del kolisar i dem om man vill vara extrem low carbare), inga rotfrukter alls. Ibland wokgrönsaker (petar bort morötterna ). Mängd? Hmm…kanske 1 dl broccoli (med smör på ) eller ett par salladsblad.

Jag äter inte frukt för fruktsockret triggar sötsuget och det kan bli jobbigt. Ifall man ändå vill ha en frukt så är det nog bäst att äta den efter att man har ätit en måltid.



Du, köp eller låna Sten Sture Skaldemans bok GI-Noll, den är superbra och där finns många recept och tips.

2008-08-28 @ 13:02:59
URL: http://www.fundilerar.be/tegeback
Postat av: ida

stå på dig! du har rätt! ha det så bra så ses vi snart!! :) kram kram

2008-08-28 @ 13:31:34
URL: http://smastadsflikka.blogg.se/
Postat av: ida

hej igen. det var Smakfullt. en liten resturang som har en liten inredningsbutik också. jättegod mat faktiskt. kram kram

2008-08-28 @ 14:24:52
URL: http://smastadsflikka.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag är väldigt nyfiken på att höra vad du tycker om pannkakorna; jag har hört folk som älskar dem (som jag) och andra som avskyr dem :-)

Förresten, pannkakorna funkar bra att äta kalla oxå, väldigt gott till kaffet!

2008-08-28 @ 14:29:35
URL: http://www.fundilerar.be/tegeback
Postat av: Marica - din van forevigt

Det later inte alls kul med dagiset, naa det ar inte foraldrarnas fel utan dom far ju skaffa mer personal. Jag kanske skall soka dit nu om jag blir arbetslos :)



Pa tisdag far du beratta vad som hant med tartan ni ville ha! Later mindre kul men bra ni har hittat annat stalle att fa den ifran!



Underbart att ni antligen fick salt bilen, lite extra kosing till brollopet.

Vi ses pa tisdag darling.



Kramar i massor

2008-08-28 @ 15:56:53
URL: http://rodeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback