Tjejsnack v. 38

Frågor om Yrken/Karriär
 

  • Vilket yrke har du/studerar du till och varför valde du just det? Om du inte, vilket skulle du välja?
  • På gymnasiet pluggade jag för att bli elektronikmontör för jag tyckte det var en rolig utbildning o gillade att få saker att fungera o förstå hur det fungerade.


  • Trivs du med ditt yrkesval/att du inte valde alls? Varför/varför inte?
  • Tycker fortfarande det är jätte roligt med elektronik men kan ändå känna att jag valde lite fel då det inte finns några jobb inom det.


  • Trivs du på din nuvarande arbetsplats/med dina nuvarande arbetsuppgifter, eller vad du än gör? Motivera!
  • Just nu är jag föräldraledig o trivs jätte bra! Annrs jobbar jag som reklamförsäljare o trivs väll sådär. Jätte bra arbetsuppgifter men på provision o det är kasst.


  • Vilket yrke drömde du om att ha när du var liten? Varför just det?
  • Jag drömde om att bli karriär. Älskar att hålla på med djur.


  • Har du möjlighet att göra karriär/vidareutbilda dig inom ditt yrke, och är det viktig för dig att kunna göra det? Varför/varför inte? Är du utan yrke osv, skulle du kunna tänka dig att klättra på karriärstegen?
  • Jag skulle ju kunna bli ElekroIngengör (felstavat) o det går tankarna mycket till. Har till och med läst lite förberedningar på Tekniskt basår. Funderar på hur arbetsmarknaden ser ut där.


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback