Föräldramöte

Igår var det dags för det årliga föräldramötet på dagis. Faster Emma kunde rycka in som barnvakt så både jag o Johan kunde gå dit. En hel del intressant pratade det om men en sak som jag funderat på mycket så här i efterhand var frågan som en annan förälder tog upp: "Varför har inte ni en dator till barnen på dagis, det finns massa bra spel för barn i 2-5 års åldern". Skulle det va nåt slags skämt eller?! Tyvärr inte....
När mina barn är på dagis ska de va ute o leka samt o få leka med andra barn. Inte sitta vid någon dator. Räcker väl med att de får full användning för datorn när de kommer upp i skolan. Det vi tycker barnen ska sitta vid datorn kan vi göra här hemma istället. Visserligen finns det barn som inte har barn hemma men skulle det komma en dator till dagis tror jag inte att de skulle vara de första till att sätta sig vid dator. *irreterad*

Idag har jag haft fullt upp på förmiddagen. Var på BVC med båda pojkarna, Oliver väger nu 10880 g o mäter 72 cm, Hugo väger 14700 g och mäter 97 cm. Snart väger de lika mycket ;-). Oliver fick göra Boel testet vilket han klarade galant och BVC sköterskan tyckte han hade en bra motorik. Lyckades hålla i två leksaker samtidigt o banka dem mot varandra.
Hugo hade börjat prata massor sen sist så hon tror inte att han kommer behöva så mycket hjälp. Men Hugo kommer ändå få göra Hörseltest o ev. träffa Logoped i Halmstad då de verkligen ville kolla så man inte missar något. Skönt att de kollar allt.
Efter BVC tog jag med pojkarna o storhandlade. Massor som va slut hemma nu. Att handla själv med två barn (en gnällig o en super trotsig) är verkligen ett heltidsjobb så känner mig lite mör nu. Ska passa på att vila lite med Hugo framför tv'n medans Oliver sover.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback