Så gick det....

Nu var helgen över o tänkte berätta hur det blev. Helgen gick verkligen i 110... Konstigt att helgen redan är över.

Torsdag: Lugn start på dagen, vid 14:00 åkte jag iväg till lagret för o hämta mina varor. Va där tills de öppnade. Skulle ta med mig Evas saker hem oxå då hon va snäll o körde i måndags till träffen. Tar ut allt till bilen o står där med 2½ stora plastsäckar och 2 stora kartonger. Jag har en Volvo 460, 2 barn i bilen *hmmmm*, hur ska jag få in allt detta. Men med lite ompackande o isärplockande av 1 kartong (sprider runt de grejerna i bilen) får jag till slut in allt o skyndar mig hem igen. Väl hemma slänger jag in alla grejer o Johan hoppar in i bilen o vi beger oss till Ullared o gekås. Efter ca 20 minuter i affären har vi köpt vad vi ska o är jätte hungriga så springer in på Burgerking o äter innan vi kör till Gekås camping o lämnar en barnvagn jag sålt på tradera. Gekås campingar va en av de mysigaste jag sett. Nästan så man blir sugen på att bo där ;-). Efter allt detta åker vi hem, packar upp, lägger barnen o slänger oss framför tvn  o tittar på heroes =).

Fredag: Vaknar, kör Hugo till dagis, packar alla tupperware grejer till kunderna. Mizca kommer o vi äter go frukost som hon har med sig, vi hämtar Hugo på dagis, åker till Borås. Och så var det dags för intrervjuvn *nervöst*. Allt gick dock jätte bra på intervjuven. Jobbet går ut på att sälja en amerikansk städmaskin, väldigt bekant under namnet "Kirby". Det är denna som alla damsugeförsäljare går runt o knackar dörr med *skeptisk*. Skilnaden är att dessa inriktar sig till störst del på företag o att alla besök är redan bokade så jag kommer bara o demonstrerar. Det är dessutom garantilön på 18000 i månaden. Så det låter ju som om det är värt att prova ialla fall. Får bara se om jag får det, en hel del sökande o bara 2-3 platser.
Vi åker hem från Borås, går in o ska hämta tupperware grejerna till Annika som jag ska lämna till henne, sätter mig i bilen o då ringer Lasse (som jag precis va hos på intervjuv) o frågar om jag kan börja på tisdag ;-). Jätte glad, klart jag vill! Med väldigt blandade känslor tackade jag ja, roligt med nytt jobb, jag älskar att sälja, tycker det verkar som en bra produkt. MEN det är ett yrke med JÄTTE dåligt rykte, svårt att sälja dyrt m.m. Men ska jag lyssna på alla andra?!
Åker ialla fall sen hem till Annika o lämnar varor o fikar en stund. Sen hem igen, brodera lite med Mizca, sen laga mat, äta, se på idol, Johan kommer hem o han äter lite sen sommnar vi =)

Lördag: Vaknar vid 6, bakar, diskar, tvättar, städar kaninburar, dushar. Klockan är elva, äter lunch, tar det lugnt en stund. Åker iväg på barnkalas med Hugo. Jätte trevligt. Hugo har verkligen jätte roligt o kul för mig o träffa nya människor. Efter kalaset åker jag till Maili o lämnar varor där, sen hem igen o Johan har kommit hem från jobbet. Vi lagar mat, äter, lägger barnen, ser på tv, somnar 20:30.

Söndag: Vaknar vid 6:30, går upp o bakar lite, diskar, gör oss iordning, åker till Halmstad, lämnar varor hos Berit. Äter lite lunch hos mamma o pappa o åker sen på Fest & Bröllopsmässa *åhhhhhh*, jag vill gifta mig NU! Fick så mycket inspiration o tips o ideer. 26 Juli känns så avlägset men man vill ändå börja med allt NU!!!!
Efter mässan bjuder Mamma o Pappa på Pio´s 8Resturang i Halmstad), äter Köttplanka o dricker vin *sååååå gott*, tror inte jag ätit så gott på länge. Jätte fin resturang o såå bra för barnen, Hugo fick direkt in pennor,kritor, klistermärken och en Coca Cola med lysnade drinkpinne ;-). Kan varmt rekomendera alla att gå dit! Tack ännu en gång Mamma o Pappa!
Efter detta åkte vi hem, Johans chef (även kallad hans pappa) ringer, Johan o han har ett långt snack. I korta drag kan man sammanfatta samtalet som att om Johan nu ville va föräldraledig kan han inte räkna med något jobb sen. Hade han tur kunde det kanske finnas något men han skulle inte ränka med något. Till saken hör att på pappret är Johan redan sparkad på grund av arbetsbrist. Vilket betyder att om de inte behöver Johan en dag så kan han bara få gå, sen bli återanställd till våren (samma sak varje år), därför tyckte vi att för oss är det bättre att jag Jobbar o Johan är ledig när det ändå är så osäkert med hans jobb. Men nu har han kanske inget jobb alls sen =(. Sa genast till Johan att jag struntar i jobbet o är hemma tills Oliver börjar dagis så Johan slipper problem.....

Idag när jag vaknar så känner jag mig genast korkad som ger upp en sån chans, vad ska vi göra? Johan blir i princip av med jobbet om han går hemma med Oliver nu, har inget att komma tillbaka till. Men stannar han kvar vet vi inte om han kommer ha jobb hela vintern i vilket fall som helst. Vad gör vi?! Tar jag jobbet kanske vi står arbetslösa båda två om en månad..... Jag hatar detta mår sååå dåligt just, vill inte stå här nu. Behöver mer tid......

Kommentarer
Postat av: Mizca

Vad skumt!
Mailar dig ..

2007-10-08 @ 15:58:17
URL: http://www.rodeback.blogg.se
Postat av: Fia

Oj! Det låter som ett riktigt dilemma det där, hoppas att det löser sig för er med jobben!

2007-10-08 @ 16:18:45
URL: http://www.fundilerar.be/bubbel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback