Måste va ärlig nu....

26 Juli 2008 va det planerat att vi skulle gifta oss. Kapellet är bokat o vi har kommit en bit i planeringarna, tyvärr måste vi ställa in =(.

Det hela började för ett par veckor sen då jag gjorde ett graviditets test som viasade PLUS och jag va gravid *chock*. Vi hade ju visserligen änkt ha en 3:e men efter bröllopet, lite det här klassiska "på bröllopsnatten" *s*. Så både jag o Johan har levt lite i chock efter det här, så den 1 december fick jag en stört blödning, det började forsa blod utmed benen o vi fick lämna iväg barnen o bege oss till akuten i Borås. Va helt säkra på missfall o då vi inte hunnit smälta graviditetsbeskedet riktigt ännu känns det faktiskt rätt skönt på vägen dit, lite som att naturen skötte det att sig själv.
Väl på akuten fick vi vänta en liten stund innan vi tillslut får komma in o göra VUL. Det visar en bebis som sprattlar för fullt och har både armar o ben "mini bebis". Får ställa in oss på att det blir bebis ialla fall, men såå mycket lättare nu. Det är en bebis där inne. Blödningen berodde på moderkaka i underkant, ta det lite lugnare blir rådet o får åka hem. Dags att berätta för släkten *tufft*. Får ställa in alla på bebis istället för bröllop, bröllopet får vänta till 2009.

10 december är det dags för inskrivning hos BM. Alla värden är bra o hon räknar ut att jag är i v. 10+4 enligt senaste mens o BF blir 4 Juli. Börjar kännas helt okej att bli mamma igen. Eftersom moderkakan va lite långt ner får jag extra tid hos läkaren 27 december för extra VUL, o få mer exakta uppgifter av vad som gäller o inte bara lite snabbt under en akut tid.

Julen är över o den 27:e åker jag in för läkarbesöket. Jag är nu i v. 12+5  enligt BM beräkningar. Bebisen mår bra o moderkakan ser ut att ha flyttat sig en bit, o han ser mest en blodansamling kvar under bebisen, men den kommer troligen försvinna av sig själv. Dock tycker han inte bebisen ser ut att vara i v. 12+5 utan snarare  16+4 (!!!), varför upptäckte de inte det på akuten?! Det förklarar visserligen en hel del. Nytt BF blir 8 Juni, känns som jag missat en halv graviditet eller nåt, men huvudsaken är ju att den lilla mår bra. Ska tillbaka till läkaren 5 Februari för ännu ett UL o kolla moderkakan o rutin UL blev flyttat till 17 Januari.

En lite omtumlande resa o kan bara hoppas att resterande del av graviditeten blir bättre. Dags att köpa ny bil o syskonvagn. Oliver kommer va 17 månader när han blir storebror.

Känns skönt att va offentlig med det nu, känns som det behövs nu i v. 17 ;-)

Kommentarer
Postat av: Mizca

Skönt att ni kan berätta det nu .. Jobbigt att gå och ha det innombords utan att få berätta varför man inte kan göra vissa saker.. Jag är sååå glad för eran skull att ni får en liten till. Jag får gå på dop nästa år och bröllop året därpå. Det funkar. Hihi! Stort grattis igen gumman..

2007-12-28 @ 10:24:12
URL: http://www.rodeback.blogg.se
Postat av: Johanna

Oj, vilken överraskning. Grattis!!!

2007-12-28 @ 13:55:20
Postat av: ida

GRATTIS!!
skönt att allt var okej!
massa kramar ida

2008-01-02 @ 16:44:31
URL: http://smastadsflikka.blogg.se
Postat av: Emma

Tack så mycket allihopa!!! Känns såå skönt när alla vet nu =)

2008-01-03 @ 09:19:12
URL: http://pojkarnasmamma.blogg.se
Postat av: Ida (Ottisen)

Grattis! =)

2008-01-04 @ 18:23:26
URL: http://2vuxna2barn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback