Julenkät

Denna hittade jag hos min syster Fia och va bara tvungen att låna den jag med ;-) 


Pepparkakor
- Lussebullar:
Såå svårt men då jag mest äter Lussebullar på Lucia får det bli pepparkakor som jag äter massor hela december!!!

Skumtomtar - Knäck:
Snaaaart ska jag koka min egna knäck. Det är såååå gott. Och man SKA ha mandel i =)

Ischoklad - Marsipan:
Båda ät gott men Marsipan med nougat och chocklad *mums*

Köttbullar - Prinskorvar:
Sååååå svårt båda är ett måste till Janssonen (som oxå är ett måste). Men köttbullar är gott! Speciellt Pappas!

Julkorv - Julskinka:
Julskinka!!! Äter massa skink smörgåsar på julen!!! Bara såååå gott!

Lax - Sill:
LAX!!! Har dille på lax just nu. Kallrökt på julafton och den obligatoriskta varma laxen med kallsås o potatis på Juldagen! (Ingen lutfisk här inte)

Paradis - Aladdin:
Aladdin!!! Måste ju va mörk chocklad oxå!

Sylta - Pastej:
Pastej! Men inget av dem är så viktigt för mig på Julbordet.

Glögg - Julmust:
Julmust!! Har nog redan gåt åt en 12 liter här hemma sen 1 december ;-)

Rödbetssallad - Dopp i grytan:
Äter inget av det på julen. Här äter vi Julsoppa på Julafton. Vem vill äta blött bröd?!

Ris a la malta - Risgrynsgröt:
*bläääääää* Kan inte välja något! Inte någon gång i mitt liv har jag ätit något av det. Det är ju vidrigt!!!!

Åhhhh så sugen på Julmat jag är nu. tur det blir Julbord nästa fredag ;-)


Kommentarer
Postat av: Fia

Somliga får visst gå på julbord innan jul. Andra får gå på julfest och äta kyckling *hrm*

2007-12-07 @ 10:39:54
URL: http://www.fundilerar.be/bubbel
Postat av: Mizca

Hehe.,. Jag drack upp båda två. Kunde inte med att hälla ut när jag hade köpt dom, men köper dom aldrig mer igen =)

2007-12-17 @ 16:13:32
URL: http://www.rodeback.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback